Навучэнцам

ПРАВІЛА

ЎНУТРАНАГА НАВУЧАЛЬНАГА РАСПАРАДКУ І ПАВОДЗІН


ДЛЯ ЯКІЯ НАВУЧАЮЦЦА І ІХ ЗАКОННЫХ ПРАДСТАЎНІКОЎ

 


I.АГУЛЬНЫЯ СТАНОВІШЧЫ


1.1. Правіла ўнутранага навучальнага распарадку і паводзін для якія навучаюцца і іх законных прадстаўнікоў (далей – Кіравала) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь пра адукацыю (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.06.2011 № 106 «Становішчы пра ўстанову сярэдняй адмысловай адукацыі» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.


1.2. Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынках (навучальныя карпусы, навучальныя майстэрні, інтэрнаты) і на тэрыторыі ўстановы адукацыі «Кобрынскі дзяржаўны політэхнічны каледж» з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі навучальнага часу, умацаванні дысцыпліны навучэнцаў, падвышэнні якасці адукацыі, выхаванні павагі да асобы, развіцці культуры паводзін і навыкаў зносін.


1.3. Паводле Правіл усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.


1.4. Сапраўдныя Правілы ўнутранага навучальнага распарадку і паводзін для якія навучаюцца і іх законных прадстаўнікоў сцвярджаюцца дырэктарам установы адукацыі «Кобрынскі дзяржаўны політэхнічны каледж» пасля ўзгаднення з Радай каледжа.


1.5. Змены і дадаткі ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правіл.


1.6. Правілы даводзяцца да звесткі педагагічных працаўнікоў установы адукацыі на першым паседжанні педагагічнай рады ці нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі – на першым кураторском гадзіны новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім зборы новага навучальнага года (пад размалёўку).


1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.


1.8. Правілы мясцуюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.


1.9. Сапраўдныя Правілы ўнутранага навучальнага распарадку і паводзін для якія навучаюцца ўстановы адукацыі «Кобрынскі дзяржаўны політэхнічны каледж» і іх законных прадстаўнікоў распрацаваны на падставе Тыпавых правіл унутранага распарадку для навучэнцаў, што рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі (далей – тыпавыя правілы), ухваленыя пастановай калегіі ад 30 кастрычніка 2019 г. № 12 «Пра выкананне даручэнняў Часткі дзяржавы ў сістэме адукацыі».


II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ


2. Навучэнцы маюць права на:


2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі сярэдняй адмысловай і прафесійна-тэхнічнай адукацыі;


2.2. стварэнне адмысловых умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;


2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, вызначаным Становішчам пра ўстанову дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;


2.4. павага сваёй чалавечай добрай якасці, абарону ад ужывання фізічнага і (ці) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубіянскага ці абразлівага звароту, зневажэнні;


2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;


2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;


2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартовай базай установы адукацыі;


2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);


2.9. адпачынак на зменах, арганізацыю досуговой дзейнасці падчас вакацый;


2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;


2.11. аб'ектыўную адзнаку ведаў;


2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку кірунку для навучання і лячэнні ў санаторную школу-інтэрнат;


2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;


2.14. наведванне стымулюючых і (ці) падтрымных заняткаў;


2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах усталяванага навучальным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;


2.16. вывучэнне асобных навучальных прадметаў (дысцыплін) на падвышаным узроўні ў адпаведнасці з навучальным планам установы адукацыі;


2.17. атрыманне платных паслуг з ліку, аказваемых установай адукацыі;


2.18. атрыманне гарачага сілкавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;


2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартова-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;


2.20. заахвочванне за поспехі ў навучальнай, спартова-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;


2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;


2.22. удзел у дзіцячых, моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;


2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;


2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;


2.25. недатыкальнасць асобы.


3. Іншыя правы навучэнцаў усталёўваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь пра адукацыю, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.


III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ


4. Навучэнцы абавязаны:


4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Рады ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Кіравала, законныя патрабаванні адміністрацыі і педагагічных працаўнікоў;


4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);


4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас навучальных заняткаў толькі з дазволу майстра вытворчага навучання і куратара навучальнай групы (дзяжурнага майстра ці адміністратара);


4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення ўтрымання навучальных праграм па навучальных прадметах (дысцыплінам), праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;


4.5. наведваць кураторские і інфармацыйныя гадзіны;


4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;


4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да выкладчыка, майстру вытворчага навучання, куратару навучальнай групы, адмыслоўцам сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;


4.8. асцярожна ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; асцярожна ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;


4.9. паважаць гонар і добрая якасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, працаўнікоў установы адукацыі;


4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспекі і жыцці атачальных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканаленню;


4.11. неадкладна паведамляць педагагічнаму працаўніку (выкладчыку, майстру вытворчага навучання, куратару навучальнай групы) ці дзяжурнаму майстру (прадстаўніку адміністрацыі) пра атрыманне мікратраўмы, траўмы ці пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на навучальных занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (внеучебных, спартова-масавых, грамадска карыснай працы);


4.12. загадзя (за некалькі дзён), у пісьмовым выглядзе паведамляць майстру вытворчага навучання, куратару навучальнай групы пра планаванае наведванне арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на навучальных занятках неадкладна паведамляць майстру вытворчага навучання, куратару навучальнай групы пра факт і чынніку сваёй адсутнасці;


4.13. месцаваць прыладу сувязі, інтэрнэт-сувязі і іншыя мабільныя сродкі перад пачаткам навучальных заняткаў у адмыслова адведзеныя месцы, вызначаныя выкладчыкам ці майстрам вытворчага навучання;


4.14. выконваць дзелавы стыль адзежы, выкарыстоўваць адзежу і абутак для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных нормаў, адмысловую адзежу на ўроках вытворчага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;


4.15. мець на навучальных занятках неабходнае навучальнае прыладдзе;


4.16. мець акуратна і пераборліва падпісаныя працоўныя сшыткі і сшыткі для кантрольных прац па навучальных прадметах (дысцыплінам);


4.17. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і кіравала карыстанні бібліятэчным фондам.


5. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі (навучальныя карпусы, навучальныя майстэрні, інтэрнаты) і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:


5.1. паліць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без паважлівых чыннікаў, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых твараў;


5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газавая зброя, боепрыпасы любога выгляду ці выбуховыя рэчывы (або іх імітатары ці муляжы), халодная зброя, колючыя, якія сякуць, рэжучыя прадметы (або іх імітатары ці муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналогі, таксічныя ці іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць вырабіць шкоду маёмасці і здароўю атачальных, а таксама прыладдзе для рызыкоўных гульняў;


5.3. парушаць дысцыпліну падчас адукацыйнага працэсу, ужываць фізічную сілу і абразы ў стаўленні іншых яго ўдзельнікаў;


5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных працаўнікоў;


5.5. прапускаць навучальныя заняткі без паважлівых чыннікаў і своечасовага інфармавання майстра вытворчага навучання, куратара навучальнай групы або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента майстру вытворчага навучання, куратару навучальнай групы;


5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі і іншымі мабільнымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагагічных працаўнікоў;


5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць пасродкам мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт, парнаграфію;


5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення навучальных заняткаў, факультатыўных заняткаў, кураторских і інфармацыйных гадзін, внеучебных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, майстры вытворчага навучання, куратара навучальнай групы, выкладчыка;


5.9. размаўляць падчас навучальных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, замінаць правядзенню навучальнага занятку;


5.10. ужываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;


5.11. перасоўвацца (перасаджвацца) у навучальных кабінетах, лабараторыях, майстэрняў без дазволу выкладчыка, майстры вытворчага навучання, куратару навучальнай групы;


5.12. у навучальнай літаратуры рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;


5.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у рызыкоўныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;


5.14. пакідаць установу адукацыі да канчатка навучальных заняткаў без узгаднення з майстрам вытворчага навучання, куратарам навучальнай групы, выкладчыкам і (ці) адміністрацыяй установы.


IV. ПАТРАБАВАННІ Да ВОНКАВАГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ


6. Навучэнцы абавязаны прытрымвацца дзелавога стылю адзежы, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.


7. Пры наведванні навучэнцамі навучальных заняткаў не дапушчаюцца:


спартовая адзежа і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;


рэчы, якія маюць яркія, што выклікаюць малюнкі;


брудная, мятая (неахайная) і іншая адзежа, не прызначаная для наведвання ўстановы адукацыі;


верхняя адзежа і галаўныя ўборы;


багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжа і колеры валасоў, аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных кірункаў моладзевай субкультуры і спартовых клубаў.


8. Спрэчныя пытанні, злучаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.


V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ЗАНЯТКАЎ


9. Навучальныя заняткі, кураторские і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе ці ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.


10. У выпадку невыканання хатняга задання па якім-небудзь чынніку, навучэнец напачатку ўроку абавязаны паведаміць пра гэта педагогу.


11. Не пазней чым за 5 мінуць да пачатку навучальных заняткаў ці сумесна з выкладчыкам, майстрам вытворчага навучання, іншым педагагічным працаўніком, кожны навучэнец:


займае месца ў навучальным кабінеце, майстэрні, лабараторыі;


рыхтуе неабходныя для працы на навучальным занятку падручнікі і навучальнае прыладдзе;


выключае ці ставіць на бясшумны рэжым прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобна стаячым стале ці стале педагога.


12. Пры ўваходзе педагагічнага працаўніка ў навучальны кабінет, майстэрню, лабараторыю навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.


13. Навучэнец, спазнелы на ўрок, абавязаны растлумачыць педагогу чыннік спазнення.


14. Падчас навучальнага занятку навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні педагога і адказы іншых навучэнцаў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.


15. Пры адказе на пытанне педагога навучэнец устае. З дазволу педагога магчымы адказ седзячы.


16. Пра сваю гатовасць да адказу або пра ўзніклы падчас тлумачэнні педагогам матэрыялу, пытанні навучэнец інфармуе, паднімаючы руку.


17. Дадаткі і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу педагога.


18. Падчас правядзення кантрольных і іншых выглядаў кантрольных прац навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапушчаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны педагогам.


19. На ўроках вытворчага навучання навучэнец абавязаны:


19.1. знаходзіцца ў навучальнай майстэрні з дазволу майстра вытворчага навучання не раней чым за 20 мінуць да пачатку навучальнага занятку вытворчага навучання, перапрануцца ў спецвопратку і падрыхтавацца да навучальнага занятку;


19.2. да пачатку навучальнага занятку праверыць спраўнасць абсталявання, прылады і прыстасаванняў і г.д. на якім будзе выконвацца вытворчае заданне з дазволу майстра вытворчага навучання. У выпадку выяўлення няспраўнасцяў - неадкладна паведаміць пра гэта майстру вытворчага навучання;


19.3. асцярожна і акуратна звяртацца з абсталяваннем, прыладай і прыстасаваннямі, дакументацыяй;


19.4. не прыступаць да выканання навучальна-вытворчага задання без дазволу майстра вытворчага навучання;


19.5. падчас выканання навучальна-вытворчага задання
выконваць патрабаванні аховы працы, не адцягвацца і не замінаць
выконваць навучальна-вытворчае заданне іншым навучэнцам групы;


19.6. не парушаць самому і не дазваляць парушаць навучэнцам групы інструкцый па ахове працы;


19.7. пасля выканання навучальна-вытворчага задання здаць сваю працу майстру вытворчага навучання і выконваць яго наступныя ўказанні.


20. Выкананне патрабаванняў педагагічным працаўніком на навучальным занятку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.


20.1. У выпадку калі навучэнец не выконвае патрабаванні педагагічнага працаўніка, парушае дысцыпліну падчас навучальных заняткаў, педагагічны працаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец можа быць выдалены з уроку для далейшага разгляду ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.


20.2. У выпадку калі патрабаванні педагагічнага працаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа паінфармаваць пра гэта дзяжурнага адміністратара.


20.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.


20.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных навучальных занятках.


20.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўроку для разгляду па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.


21. Падчас навучальных заняткаў навучэнец павінен сачыць за сваёй выправай.


22. Званок пра канчатак навучальнага занятку даецца для інфармавання педагагічнага працаўніка і навучэнцаў пра канчатак занятку. Навучэнцы пакідаюць навучальны кабінет (майстэрню, лабараторыю), толькі з дазволу педагагічнага працаўніка.


23. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартовую форму.


24. Па канчатку навучальнага занятку навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя мабільныя прылады, пакінутыя на часавае захоўванне.


25. У выпадку пропуску навучальных заняткаў па хваробе, навучэнец ці яго законныя прадстаўнікі інфармуюць майстры вытворчага навучання, куратара навучальнай групы пра чыннік яго адсутнасці.


26. У дзень выйсця на заняткі навучэнец прад'яўляе пацверджанні пра паважлівасць чынніку пропуску навучальных заняткаў.


Паважлівым чыннікам лічыцца:


хвароба навучэнца, наведванне лекара (падаецца адпаведная медыцынская дакументацыя);


экстраныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);


пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў навучэнца);


удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).


27. Дзяжурства навучэнцаў:


27.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць выкладчыку, майстру вытворчага навучання, дзяжурнаму педагогу падтрымліваць, чысціню і парадак у навучальным кабінеце, майстэрні, лабараторыі, каледжы, а таксама парадак і дысцыпліну падчас перапынкаў паміж навучальнымі заняткамі.


27.2. У кожнай навучальнай групе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па навучальным кабінеце (майстэрні, лабараторыі), які падчас перапынкаў паміж навучальнымі заняткамі дапамагае выкладчыку, майстру вытворчага навучання падрыхтаваць памяшканне да навучальнага занятку, мерапрыемству: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць іншыя навучальна-метадычныя дапаможнікі.


27.3. З ліку якія вучацца навучальных груп пры неабходнасці могуць прызначацца дзяжурныя па сталовай, якія аказваюць дапамогу дзяжурнаму майстру падтрымліваць чысціню і парадак падчас раздачы, прыёму ежы і па яе канчатку.


V. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКАХ ПАМІЖ НАВУЧАЛЬНЫМІ ЗАНЯТКАМІ


28. Перапынкі паміж навучальнымі заняткамі прызначаны:


для пераходу ў іншы навучальны кабінет, майстэрню, лабараторыю (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам навучальных заняткаў;


адпачынку і фізічнай размінкі;


прыёму ежы;


ветранні навучальнага кабінета (майстэрні, лабараторыі), для чаго навучэнцам неабходна выйсці з навучальнага кабінета (майстэрні, лабараторыі);


падрыхтоўкі да навучальнага занятку, іншае;


29. Пры руху па калідорах, лесвічным маршам і пляцоўкам, праходам, навучэнцам неабходна прытрымвацца правага боку.


30. Пры руху па лесвічных маршах і пляцоўкам у пазбяганне затораў забараняецца затрымоўвацца і знаходзіцца на іх.


31. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:


шумець, замінаць адпачываць іншым, бегаць па лесвічных маршах і пляцоўкам, зблізку аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для адпачынку;


пхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і ўжываць фізічную сілу для рашэння любога роду канфліктных сітуацый;


катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на механічных сродках і іншых сродках перасоўвання;


ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых якія вучацца, іншых твараў, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта вабіць за сабой ужыванне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 


VI. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ


Сталовая


32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні майстра вытворчага навучання, куратара навучальнай групы, ці выкладчыка, які праводзіў навучальны занятак.


33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй адзежы, мыюць рукі перад ежай.


34. Навучэнцы абслугоўваюцца ў сталовай у парадку жывой чаргі, выконваюць патрабаванні дзяжурнага майстра і працаўнікоў сталовай, выяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.


35. Ужываць ежу, напоі, іншыя прадукты сілкавання, набытыя ў сталовай ці прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру сілкавання.


36. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовае прыладдзе і посуд у адмыслова адведзеныя месцы.


Спартовая зала


37. Заняткі ў спартовай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам навучальных заняткаў і яго працы.


Наведванне заняткаў у спартовай зале дапушчаецца толькі ў спартовай форме і зменнага абутку.


38. Забараняецца знаходзіцца ў спартовай зале без выкладчыка, кіраўніка фізічнага выхавання, іншага педагагічнага працаўніка.


39. Заняткі ў пазавызначаны час у спартовай зале арганізуюцца па раскладзе спартовых секцый.


Санітарныя пакоі


40. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, кіравала асабістай гігіены;


41. Забараняецца затрымоўвацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.


Гардэроб


42. Па канчатку навучальных заняткаў (факультатыўных, у аб'яднаннях па інтарэсах), внеучебных мерапрыемстваў навучэнцы ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю адзежу, выконваючы парадак і меры бяспекі.


43. У выпадку выяўлення згубы адзежы ці абутку, навучэнец абавязаны паведаміць пра які здарыўся куратару навучальнай групы, майстру вытворчага навучання ці дзяжурнаму адміністратару.


44. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняй адзежы ключы ад хаты, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы. За пакінутыя без нагляду ў гардэробе каштоўныя рэчы і грошы, адміністрацыя і працаўнікі каледжа адказнасці не нясуць.


45. У выпадку выяўлення пакінутых і (ці) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх дзяжурнаму майстру.


VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ВНЕУЧЕБНОЕ ЧАС.


46. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў внеучебное час.


47. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў внеучебное час ва ўстанове адукацыі, твараў, не што навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства.


48. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, што праводзяцца ў внеучебное час ва ўстанове адукацыі, і твары, не якія навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны вонкавы выгляд, што адпавядае ўзросту макіяж.


49. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй адзежы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавым, спартовым залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.


50. Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, усталяваным адказным за правядзенне мерапрыемства.


51. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі пра меры бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для пэўнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабавання адказнага за правядзенне мерапрыемства.


52. Да заняткаў у спартовых секцыях, удзелу ў спартовых спаборніцтвах навучэнцы дапушчаюцца з дазволу лекара, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага працаўніка.


53. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазавызначаны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля канчатка навучальнага занятку. Працягласць грамадска карыснай працы і выгляды прац усталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.


VIII. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ


54. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць ужывацца наступныя меры:


аб'ява падзякі;


узнагароджанне граматай;


узнагароджанне каштоўным падарункам;


унясенне на дошку Пашаны ўстановы адукацыі;


напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.


Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіс з загада захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.


55. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статуту і Кіраваў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:


заўвага;


вымова;


адлічэнне.


56. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць ужыта да навучэнца не залежна ад перыяду навучання.


57. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання прыналежыць дырэктару ўстановы адукацыі.


58. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.


IX. КІРАВАЛА КАРЫСТАННІ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)


59. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку ці бясшумны рэжым і, калі гэта не вызначана іншымі лакальнымі дакументамі.


60. Падчас правядзення навучальных, факультатыўных, стымулюючых, якія падтрымліваюць заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, внеучебных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) па меркаванні педагагічнага працаўніка можа знаходзіцца ў адмыслова прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане выключана ці бясшумнага рэжыму.


61. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, внеучебных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу педагога.


62. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена вылучна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці, не ствараючы нязручнасці іншым удзельнікам адукацыйнага працэсу.


63. У выпадку аднакратнага парушэння правіл карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную цыдулку з указаннем чынніку парушэння сапраўдных Правіл.


64. Пры паўторным факце парушэння правіл карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) вырабляецца вынятак тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам каледжа (прадстаўніком адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

 


Становішча пра правілы карыстання мабільнымі прыладамі ва

УО «Кобрынскі дзяржаўны політэхнічны каледж»

Запампаваць становішча

 

Адзіныя педагагічныя патрабаванні для навучэнцаў
УО «Кобрынскі дзяржаўны політэхнічны каледж»

З'яўляцца на заняткі падрыхтаванымі. Мець пісьмовае вучнёўскае прыладдзе, канспекты.
Сістэматычна і глыбока авалодваць ведамі асноў навук, выпрацоўваць уменні, ужываць іх на практыку.
Выконваць падчас мінання вытворчага навучання, у тым ліку вытворчай практыкі, патрабаванні, прад'яўленыя да працаўнікоў адпаведных арганізацый.
Падчас званка на ўрок знаходзіцца на сваім месцы. Кожны навучэнец мае замацаванае месца ў кожным кабінеце. Перасаджвацца на іншае навучальнае месца можна толькі з дазволу выкладчыка ці майстры.
Пры ўваходзе выкладчыка ці адміністрацыі і іншых педагагічных працаўнікоў у кабінет вітаць іх уставаннем.
Падчас уроку ўважліва слухаць выкладчыка.
Да канчатка ўроку знаходзіцца на сваім працоўным месцы. Званок з уроку, у першую чаргу, прызначаны для выкладчыка. Уставаць пасля слова выкладчыка «Ўрок скончаны».
Асцярожна ставіцца да навучальнай мэблі. Навучэнец нясе персанальную
адказнасць за псуту мэблі на замацаваным месцы.
Падчас урокаў тэарэтычнага і вытворчага навучання катэгарычна забараняецца карыстацца мабільнымі прыладамі.
Які вучыцца дзяжурны па групе абавязаны:
падрыхтаваць навучальны кабінет;
загадзя з'яўляцца ў кабінет, пры неабходнасці аказваць дапамогу ў падрыхтоўцы да ўроку;
да пачатку ўроку ўзяць рапарт пра наведвальнасць, праверыць прысутных, дакласці
выкладчыку пра гатовасць групы да заняткаў;
пасля апошняга ўроку зрабіць вільготную ўборку.
Стараста групы абавязаны:
кантраляваць якасць дзяжурства;
кантраляваць штодня стан навучальнай мэблі і ў выпадку псуты ставіць у вядомасць выкладчыка;
ведаць пра змены ў раскладзе заняткаў і даводзіць іх да навучэнцаў групы.
Падчас перапынку навучэнцы павінны:
падпарадкоўвацца патрабаванням дзяжурнага майстра па каледжы і правільна рэагаваць на яго заўвагі;
падтрымліваць парадак у калідорах і месцах грамадскага карыстання;
падчас абедзеннага перапынку пры перасоўванні ў сталовую, у месцы грамадскага карыстання не перашкаджаць перасоўванню працаўнікоў.
Забараняецца перасоўвацца бегам.
Не дапушчаць пропускаў заняткаў без паважлівых чыннікаў. Чыннік лічыцца непаважлівай, калі няма апраўдальных дакументаў.
У выпадку неабходнасці адсутнічаць на занятках па сямейных акалічнасцях, афармляць заяву на імя дырэктара.
У выпадку спазнення на ўрок: увайсці ў кабінет, перапрасіць, спытаць у выкладчыка дазволу прысутнічаць на ўроку. Па першым патрабаванні выкладчыка напісаць пісьмовае тлумачэнне пра чыннік спазнення.
Удзельнічаць у працы кружкоў пры кабінетах, тэхнічнай творчасці, мастацкай самадзейнасці, спартовых секцыях па выбары.
Удзельнічаць у выхаваўчых мерапрыемствах каледжа. З'яўляцца на іх у прызначаны час, не дапушчаць пашкоджанні мэблі ў актавай зале.
Вырабляць уборку замацаваных кабінетаў, майстэрняў адзін раз у тыдзень. Вырабляць уборку замацаваных тэрыторый адзін раз у тыдзень (чацвер).
Мець ахайны вонкавы выгляд. Спартовую форму апранаць толькі на ўрокі фізкультуры.
Катэгарычна забараняецца паліць у памяшканнях каледжа і на яго тэрыторыі.
Да якія вучацца, не што выконваюць адзіныя педагагічныя патрабаванні, могуць быць примене­ны спагнанні:
заўвага;
вымова;
выключэнне з каледжа.

Правы і абавязкі навучэнцаў, якія пражываюць у інтэрнаце
УО «Кобрынскі дзяржаўны політэхнічны каледж»

Навучэнец мае права:

карыстацца памяшканнямі культурна-побытавага прызначэння, абсталяваннем, інвентаром інтэрната і камунальна-побытавымі паслугамі;
патрабаваць своечасовай замены прыйшэлых у непрыдатнасць абсталявання, мэблі, іншых прадметаў хатняга ўжытку і культурна-побытавага прызначэння, а таксама належнага культурна-побытавага абслугоўвання;
выбіраць органы самакіравання ў інтэрнаце і быць абраным у іх склад;
браць удзел у мерапрыемствах па паляпшэнні жыллёва-побытавых умоў, арганізацыі выхаваўчай працы і вольнага часу, абсталяванні і афармленні памяшканняў інтэрната;
уносіць у органы самакіравання прапановы па паляпшэнні працы інтэрната, развіцці яго матэрыяльна-тэхнічнай базы і дамагацца іх рэалізацыі;
ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь
Навучэнец абавязаны:

выконваць Становішча пра інтэрнат каледжа;
выконваць правілы ўнутранага распарадку, кіравала пажарнай бяспекі;
выкарыстоўваць жылое памяшканне ў адпаведнасці з яго прызначэннем;
асцярожна ставіцца да маёмасці інтэрната і жылому памяшканню, санітарна-тэхнічнаму і іншаму абсталяванню; эканомна расходаваць ваду, электрычную і цеплавую энергію;
выконваць чысціню ў жылых памяшканнях, у месцах агульнага карыстання, а таксама на тэрыторыі інтэрната;
самавольна не перасяляцца з аднаго жылога памяшкання ў іншае;
не парушаць грамадскі парадак, не распіваць спіртныя напоі, не паліць;
не карыстацца электранагравальнымі прыборамі ў жылых памяшканнях;
не пакідаць на начлег старонніх твараў;
самоволъно не пакідаць тэрыторыю інтэрната;
пакрываць нанесены інтэрнату матэрыяльная шкода ў адпаведнасці з заканадаўствам і ўмовамі дамовы;
пры выездзе з інтэрната на сталае месца жыхарства ў іншы населены пункт ці іншае жылое памяшканне вызваліць і здаць жылы пляц, санітарна- тэхнічнае і іншае абсталяванне па акце ў належным стане.памяшканне ў адпаведнасці з яго прызначэннем;
своечасова ўносіць плату ва ўсталяваных памерах за ажыванне;
актыўна ўдзельнічаць у праводжаных мерапрыемствах па самооб­служиванию, добраўпарадкаванню, навядзенню парадку і чысціні ў інтэрнаце.

Поиск

  • Библиотека
  • Гостевая книга
  • Это важно!
  • Free Joomla! templates by AgeThemes